Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Kan ik bij e5 betalen met de koopkrachtpremie?

    Ja, in alle e5-boetieks kan je onze duurzamere items aankopen met de koopkrachtpremie. Het is momenteel niet mogelijk om in de webshop met de koopkrachtpremie te betalen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik jullie contacteren?

    Onze klantendienst staat altijd voor je klaar. Je kan op werkdagen van 9u tot 17u contact met ons opnemen via het contactformulier, via e-mail (contact@e5.be) of door te bellen naar +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.

    Ben je op zoek naar de contactgegevens van je favoriete winkel? Zoek je winkel via de winkelzoeker, op de winkelpagina’s vind je de contact- en adresgegevens.

  • Hoe plaats ik een online bestelling?

    Geen ervaring met online shoppen? Om het jou zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben we een stappenplan uitgeschreven zodat jij moeiteloos een bestelling kan plaatsen. Het stappenplan lees je hier.

    Heb je toch nog problemen met het plaatsen van je bestelling? Twijfel niet en contacteer onze klantendienst bij vragen of problemen.

  • Kan ik mijn bestelling betalen met een cadeaubon?

    We krijgen vaak de vraag of onze cadeaubonnen ook online op e5.be te gebruiken zijn. Helaas is dat nog niet mogelijk in onze webshop, waarvoor onze oprechte excuses. Omdat wij jou graag tevreden zien, kan je vanaf nu je cadeaubon wel omruilen voor een online variant. Vraag hier je online giftcard aan en shop veilig en makkelijk je favoriete outfit op e5.be.

    Liever in één van onze winkels shoppen met je fysieke cadeaubon, maar nadert de vervaldatum? Maak je hierover geen zorgen, e5 is er voor jou. Onze winkelmedewerkers zullen hier flexibel mee omgaan en je cadeaubon accepteren, zodat jij je favoriete outfit kan shoppen.

  • Betaal ik verzendkosten?

    Bezorging in een e5-winkel naar keuze is altijd gratis.

    Bestellingen bij registratie:
    Worden gratis geleverd op een adres of in een DPD afhaalpunt. Dit geldt ook voor leveringen naar onze buurlanden: Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

    Bestellingen zonder registratie:
    Voor bestellingen die zonder registratie geleverd worden op een adres of in een DPD afhaalpunt in België en onze buurlanden, betaal je € 4,99 verzendkosten.

Toon meer

Algemeen

  • Jullie dragen het BeCommerce label. Wat betekent dat precies?

    Het BeCommerce label is het kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet in de BeLux, gebaseerd op de waarden van het Thuiswink.org waarborg. e5 respecteert naast de Belgische wetgeving ook de strenge gedragscode van Becommerce. Bij e5 shop je veilig en betrouwbaar online.

  • Ik heb een klacht. Wat nu?

    Wij doen onze uiterste best om je goed in je vel te laten voelen. Heb je toch een klacht, dan kan je ons altijd contacteren via onze klantendienst op het e-mailadres contact@e5.be of telefonisch via het nummer +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden en samen met jou naar een oplossing zoeken voor het probleem.

    Ook kan je voor buitenrechtelijke geschillen terecht bij het Europese ODR platform. Dit internetplatform is opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen.

  • Ik heb een vreemde e-mail vanuit e5 mode ontvangen. Wat moet ik doen?

    Je hebt een e-mail gekregen die van e5 afkomstig lijkt te zijn? Controleer of het niet om een valse e-mail gaat:

    • We vragen je nooit om je login, wachtwoord of andere vertrouwelijke informatie per e-mail.
    • Let op het adres vanwaar de e-mail is verstuurd. e5 verstuurt enkel mails met een adres eindigend op "e5mode.be of e5.Be"
    • Beweeg, zonder te klikken, je muis over de link die vermeld is in de e-mail. Je ziet nu de bestemmingspagina van de link. Als deze e-mail niet naar de website van e5 verwijst, dan gaat het waarschijnlijk om een phishing e-mail.
    • Phishing e-mails bevatten vaak spelfouten en grammaticale fouten.

    Wat moet je doen als je een valse e-mail hebt ontvangen?

    1. Deel nooit je persoonlijke gegevens.

    Te laat? Heb je toch je persoonlijke gegevens gedeeld? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account.

    2.Antwoord niet op een phishing e-mail.

    Te laat? Heb je toch een frauduleuze e-mail beantwoord? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account.

    3. Klik nooit op een link in een valse e-mail.

    Te laat? Heb je toch op een link geklikt? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account & scan je computer op virussen.

    4. Verwittig ons.

    Zend de e-mails door als bijlage in een nieuwe mail (dus niet doorsturen) naar onze klantendienst of bel ons op +32 3 760 39 75.

    5. Doe aangifte via het nationale meldpunt voor misleiding, fraude & oplichting.

    Het Meldpunt is een samenwerkingsverband van de Federale Politie, de FOD Financiën, de FOD Economie, de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD), het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen en het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten.

    Het meldpunt geeft je gericht advies en nuttige contactgegevens. Indien nodig stellen de bevoegde instanties een onderzoek in.  

  • Hoe kan ik jullie contacteren?

    Onze klantendienst staat altijd voor je klaar. Je kan op werkdagen van 9u tot 17u contact met ons opnemen via het contactformulier, via e-mail (contact@e5.be) of door te bellen naar +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.

    Ben je op zoek naar de contactgegevens van je favoriete winkel? Zoek je winkel via de winkelzoeker, op de winkelpagina’s vind je de contact- en adresgegevens.

e5 klantenkaart

  • Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

    Je kan je klantgegevens steeds wijzigen via je online account, rechts bovenin de website. Nadat je bent ingelogd, zie je aan de linkerzijde een verwijzing naar je accountinformatie en je adresboek. Hier kan je je persoonlijke gegevens wijzigen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

    Je kan je wachtwoord resetten via de link "wachtwoord vergeten?" Je vindt deze link in het inlogscherm rechts bovenin de website. Geef het e-mailadres van je e5-account in en je ontvangt van ons een e-mail met verdere instructies om je paswoord te wijzigen.

    Heb je geen mail van ons ontvangen om je wachtwoord te resetten? Mogelijk ben je nog niet geregistreerd met dit e-mailadres. Registreer je of check even of de gegevens waarmee je wilt inloggen correct zijn.

    Heb je geen nieuw paswoord aangevraagd, maar wel een e-mail ontvangen? Negeer en verwijder dan de e-mail.

    Heb je vragen of problemen met je account? Neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier, via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75. Wij staan iedere werkdag voor je klaar van 9u tot 17u. 

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

    Je kan je wachtwoord wijzigen door in te loggen in je account. Het inlogscherm vind je rechtsboven op onze website. Via het tabblad accountinformatie heb je de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen. Volg hiervoor de instructies op het scherm.

    Bij vragen of problemen staat onze klantendienst altijd voor je klaar. Neem contact op via het contactformulier, via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75 (op werkdagen van 9u tot 17u). 

  • Hoe kan ik een klantenkaart van e5 ontvangen en wat zijn de voordelen?

    Als je een eerste aankoop doet in de winkel, zal de winkelmedewerkster je de mogelijkheid bieden om een klantenkaart aan te maken.
    Ben je nog geen klant bij e5 en maak je een online account? Dan geniet je dezelfde voordelen als klanten met een e5 klantenkaart.

    Door klant te worden van e5, ben je altijd als eerste op de hoogte van nieuwe collecties, trends en events. Bovendien profiteer je van exclusieve kortingen. Met een online account bestel je gemakkelijk, je verzendadressen worden bewaard en je hebt direct inzicht in je aankopen en geniet van GRATIS verzending.

    Heb je nog een vraag over je klantgegevens en klantenkaart? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst.

Toon meer

Bestellen

  • Moet ik mij registreren om te kunnen bestellen?

    Het is niet verplicht om je te registeren, maar een online account biedt wel een aantal voordelen. Met een online account worden je gegevens bij elk order automatisch ingevuld. Ook heb je een handig overzicht van al je bestellingen. Als je dat liever niet wil, kan je ook als gast bestellen.

  • Hoe weet ik dat mijn betaling goed is ontvangen?

    Na het betalen van je bestelling krijg je een pagina te zien met de bevestiging van je order en je ordernummer.
    Je krijgt ook een orderbevestiging via e-mail toegestuurd en zal op de hoogte worden gehouden van de orderstatus.

    Heb je geen e-mail gekregen?

    • Kijk je e-mailadres even na in je account. Misschien staat er een tikfout in.
    • Kijk bij je ongewenste mails. Misschien is je mail daar terechtgekomen.
    • Contacteer ons, dan kijken wij voor jou na of je bestelling gelukt is.
  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?

    Jazeker, in het bestelproces kan je kiezen voor een ander afleveradres dan je factuuradres.
    Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de bedrijfsnaam aan in het daarvoor bestemde veld. Zo ben je zeker dat je pakket op de juiste plaats bezorgd kan worden.

  • Kan ik telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

    Het is momenteel niet mogelijk om telefonisch of via e-mail een bestelling te plaatsen. Als er vragen of problemen zijn tijdens het online bestelproces, staat onze klantendienst altijd voor je klaar om te helpen.

Toon meer

Betalen

  • Is mijn betaling veilig?

    We garanderen een 100% veilige betaling via onze partner MultiSafepay, een betaalprovider met jarenlange ervaring die hoge eisen stelt aan veilig en betrouwbaar online betalen.

    Alle betalingen vinden plaats via een beveiligde verbinding, dit kan je zien aan het adres van de betaalpagina dat begint met https://.
    Alle betalingen vinden plaats aan MultiSafepay, dit zal je ook op je rekeningafschrift terugzien.
    MultiSafepay verifieert de betaalgegevens en informeert e5 wanneer de betaling in orde is en de bestelling geleverd mag worden.

    e5 heeft geen inzicht in je kaartgegevens en uiteraard worden je betaalgegevens nooit aan derde partijen verstrekt.

    Meer informatie over onze betaalprovider is te vinden op: www.multisafepay.com

  • Kan ik mijn bestelling betalen met een tegoedbon die ik heb verkregen in de winkel?

    Neen, met een tegoedbon verkregen in de winkel kan je helaas niet betalen in onze webshop. 

  • Kan ik mijn bestelling ook achteraf betalen?

    Ongeacht de leveringsmethode vragen wij om de betaling op voorhand door te voeren.
    Nadat wij je betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt en verzonden.
    Een online bestelling kan niet achteraf betaald worden bij afhaling van het pakket in een e5-winkel of in een DPD Pickup parcelshop.

  • Kan ik mijn bestelling per overschrijving betalen?

    Wij vinden het belangrijk dat je bestelling zo snel mogelijk bij jou bezorgd kan worden.
    Omdat het enige tijd kan duren voordat betalingen via overschrijving door de banken geregistreerd worden, hebben we ervoor gekozen om deze betaalmethode niet meer aan te bieden.

    Voor een snelle verwerking van je betaling adviseren wij één van bovengenoemde betaalmethoden.

    • Bijvoorbeeld Bancontact, waarmee je direct kan betalen in je vertrouwde betaalomgeving. 
    • Of maak het je gemakkelijk en betaal zonder kaartlezer via Paypal. 
    • Uiteraard is het ook mogelijk om via kredietkaarten te betalen. 
    • Voor onze Nederlandse klanten bieden wij betaling via iDeal aan.
Toon meer

Verzending en levering

  • In welke landen worden bestellingen geleverd?

    Bestellingen kunnen geleverd worden in België en onze buurlanden, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

  • Ik was niet thuis op het moment van levering. Wat nu?

    Als je niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger van DPD een briefje in je brievenbus achterlaten. Je pakje wordt dan naar de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop gebracht, via mail laat DPD je weten waar en wanneer je je pakje kan ophalen.

  • Betaal ik verzendkosten?

    Bezorging in een e5-winkel naar keuze is altijd gratis.

    Bestellingen bij registratie:
    Worden gratis geleverd op een adres of in een DPD afhaalpunt. Dit geldt ook voor leveringen naar onze buurlanden: Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

    Bestellingen zonder registratie:
    Voor bestellingen die zonder registratie geleverd worden op een adres of in een DPD afhaalpunt in België en onze buurlanden, betaal je € 4,99 verzendkosten.

  • Hoelang blijft mijn pakket in een e5-winkel of een DPD afhaalpunt liggen?

    Voor beide verzendmethodes blijft je pakket even op je wachten.

    In een e5-winkel
    Je pakket blijft 1 week in een e5-winkel liggen. Ben je verhinderd? 
    Geef ons een seintje en dan verlengen we deze periode.

    In een DPD Pickup parcelshop
    Je pakket blijft na aankomst in het afhaalpunt (dat is de datum waarop je een eerste mail hebt gekregen van DPD) uiterlijk 1 week in het afhaalpunt liggen.
    Werd het pakket niet afgehaald binnen die tijd, dan wordt het pakket automatisch retour gestuurd naar ons magazijn.

Toon meer

Ruilen en retourneren

  • Hoe retourneer ik mijn online bestelling?

    Wij streven naar 100% klanttevredenheid.
    Indien je bestelling niet voldoet aan je verwachtingen, kan je deze binnen 30 dagen na ontvangst volledig kosteloos naar ons terugsturen.

    Dat kan op de volgende 2 manieren:

    1) GRATIS retour via een e5-winkel in je buurt

    • Kondig je retourzending hier aan via onze website.
    • Vul de retourbon in en voeg de bon toe aan het pakket dat je terugstuurt.
    • Plak het retouretiket, dat bijgesloten zit bij je pakket, op je retourpakket over het verzendlabel.
    • Geef het pakket vervolgens af in een e5-winkel in je buurt.
    • De waarde van de retour wordt terugbetaald in de winkel.

    2) GRATIS retour via een DPD Pickup Parcelshop

    • Kondig je retourzending hier aan via onze website.
    • Vul de retourbon in en voeg de bon toe aan het pakket dat je terugstuurt.
    • Plak het retouretiket, dat bijgesloten zit bij je pakket, op je retourpakket over het verzendlabel.
    • Geef het pakket vervolgens af in een DPD Pickup Parcelshop naar keuze in BelgiëNederlandLuxemburgFrankrijk of Duitsland.
    • Zodra wij je retourpakket in ons magazijn hebben ontvangen, volgt zo spoedig mogelijk de terugbetaling. Hiervan zal je een bevestiging per e-mail ontvangen.

    De terugzending via een DPD afhaalpunt is volledig gratis. Indien de terugzending via een andere wijze gebeurt, is dit op eigen kosten. 

     

  • Hoe ruil of retourneer ik mijn online bestelling vanuit het buitenland?

    Indien je bestelling niet voldoet aan je verwachtingen, kan je deze binnen 30 dagen na ontvangst volledig kosteloos via een DPD afhaalpunt naar ons terugsturen in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg of Duitsland.

    Dat werkt op de volgende manier:

    • Kondig je retourzending hier aan via onze website.
    • Vul de retourbon in en voeg de bon toe aan het pakket dat je terugstuurt.
    • Plak het retouretiket, dat bijgesloten zit bij je pakket, op je retourpakket over het verzendlabel.
    • Geef het pakket vervolgens af in een DPD Pickup Parcelshop naar keuze.
    • Zodra wij je retourpakket in ons magazijn hebben ontvangen, volgt zo spoedig mogelijk de terugbetaling. Hiervan zal je een bevestiging per e-mail ontvangen.
    • Wens je een ander artikel te ontvangen? In de tussentijd plaats je een nieuwe bestelling.

    De terugzending via een DPD afhaalpunt is volledig gratis. Indien de terugzending via een andere wijze gebeurt, is dit op eigen kosten. 

  • Wanneer en hoe gebeurt de terugbetaling van mijn retour via de webshop?

    Wij zullen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen, alle geretourneerde aankopen terugbetalen, mits de artikelen ongedragen en onbeschadigd zijn en de prijskaartjes nog aangehecht zijn.

    Juwelen, panty’s, shapewear en ondergoed worden om hygiënische redenen niet teruggenomen.

    Op het moment dat wij je retour ontvangen en verwerkt hebben zal je van ons een e-mail ontvangen met een overzicht van de geretourneerde artikelen.
    De terugbetaling zal gebeuren via dezelfde betaalmethode waarmee je de bestelling hebt betaald.

    Het totale retourbedrag wordt verrekend op basis van de eenheidsprijs van de retourartikelen.
    Tijdens de solden of een ander actiemoment is de eenheidsprijs de gereduceerde prijs.

    Bij een volledige retour wordt de verzendkost (indien van toepassing) ook terugbetaald.
    Bij een gedeeltelijke retour niet, aangezien je een deel van je bestelling gehouden hebt.

  • Herroepingsrecht & herroepingsformulier

    Je hebt het recht om binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling, van je koop op afstand af te zien. Herroepen van een order kan je doen door gebruik te maken van het herroepingsformulier op onze website.

Productinformatie

  • Hoe kan ik een artikel zoeken?

    Als je op zoek bent naar een specifiek artikel, kan je een zoekwoord intypen in het zoekveld bovenaan in de website. Bijvoorbeeld “zwart kleedje”.
    Weet je het artikelnummer van een product? Ook hierop kan je zoeken via de zoekfunctie.
    Om je zoekopdracht te verfijnen, kan je de filters gebruiken. Bijvoorbeeld op kleur, maat, merk of prijs. 

  • Worden alle getoonde artikelen en merken op de webshop, ook in alle e5-winkels verkocht?

    Via onze webshop vind je een ruim aanbod van de artikelen die ook in de winkels te koop zijn. Het assortiment kan wel verschillen per e5-winkel en de webshop.

    Op de winkelpagina's van onze website kan je het merkenassortiment per winkel terugvinden.

    Indien een product niet beschikbaar is in je favoriete winkel, kan de winkel het product voor je bestellen.

    Uiteraard kan je ook eenvoudig en snel bestellen via de webshop en laten leveren waar je wil. In het assortiment van de webshop zitten er soms artikelen die niet via de winkel verkrijgbaar zijn. Dit wordt dan bij het artikel aangegeven via het label “web only”.

    Je vindt het artikel, maar je maat staat er niet meer bij? Dan is deze maat uitverkocht, zowel online als in de winkel.

    Heb je een artikel in de winkel gezien, maar zie je het niet online? Laat ons dit gerust weten en wij kijken het voor jou na.

  • Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?

    Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Wij vinden het belangrijk om kleding van hoge kwaliteit te leveren. 

    Als een artikel helaas toch niet voldoet aan jouw verwachtingen, kan je het artikel terugbrengen naar een e5-winkel. Indien mogelijk met kassaticket of retourbon in geval van een aankoop via de webshop. De verkoopster bekijkt samen met jou de klacht en zorgt voor de verdere afhandeling.

    Als wij ondanks intensieve controle helaas een kwaliteitsprobleem constateren, zullen wij al onze klanten hierover informeren. Je ontvangt dan een brief en hebt altijd de mogelijkheid om het artikel te retourneren in een e5-winkel naar keuze.

    Heb je hier nog vragen over, dan kan je altijd contact opnemen met onze klantendienst.
    Stel je vraag via ons contactformulier, bel naar +32 3 760 39 75 of mail naar contact@e5.be

  • Zijn alle prijzen inclusief btw?

    Ja, alle prijzen in de webshop zijn in euro en inclusief 21% btw.

Toon meer

MyStyle service

  • Wat houdt een MyStyle afspraak met een Personal Shopper in?

    Tijdens een gratis MyStyle sessie van 1 uur met één van onze Personal Shoppers krijg je persoonlijk kledingadvies op maat van jouw stijl en figuur.
    Omdat iedereen anders is en je zeker wil zijn van een perfecte outfit, nemen we onze tijd.

    De Personal Shopper luistert naar jouw wensen en selecteert samen met jou kleding en accessoires. Resultaat: een stralende nieuwe look.

  • Kan ik een gemaakte MyStyle afspraak annuleren?

    Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met de winkel of contacteer onze klantendienst via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75

  • Hoe verloopt een MyStyle sessie met een Personal Shopper?

    Eerst vindt er een verkennend gesprek plaats met jouw Personal Shopper. Tijdens deze kennismaking worden je verwachtingen doorgenomen.

    Op basis van jouw wensen, begeleidt je Personal Shopper je mee in de winkel en selecteert samen met jou de kleding en accessoires.
    Past een kledingstuk niet of is het artikel niet naar je wens? Geen probleem, je Personal Shopper haalt een andere maat voor je of zoekt samen met jou verder naar een passende outfit.

    Het resultaat: een stralende look!

    Twijfel je toch nog over je outfit? Geen probleem, we bieden deze MyStyle service aan zonder aankoopverplichting. Je bent tot niets verplicht.

  • Hoe maak ik een MyStyle afspraak met een Personal Shopper?

    Onze Personal Shoppers verwelkomen je graag!

    Je kan hier een MyStyle afspraak inboeken. Dit gaat snel en eenvoudig:

    • Selecteer je favoriete winkel
    • Vul je persoonlijke gegevens in
    • Bevestig je aanvraag via de button
    • Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je afspraak vast te leggen

    Na het doorsturen van je aanvraag ontvang je een e-mail ter bevestiging. 

    Bij vragen of problemen, kan je altijd contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier, via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75.

Toon meer