Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Hoe plaats ik een online bestelling?

    Geen ervaring met online shoppen? Om het jou zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben we een stappenplan uitgeschreven zodat jij moeiteloos een bestelling kan plaatsen. Het stappenplan lees je hier.

    Heb je toch nog problemen met het plaatsen van je bestelling? Twijfel niet en contacteer onze klantendienst bij vragen of problemen.

  • Hoe kan ik jullie contacteren?

    Onze klantendienst staat altijd voor je klaar. Je kan op werkdagen van 9u tot 17u contact met ons opnemen via het contactformulier, via e-mail (contact@e5.be) of door te bellen naar +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.

    Ben je op zoek naar de contactgegevens van je favoriete winkel? Zoek je winkel via de winkelzoeker, op de winkelpagina’s vind je de contact- en adresgegevens.

  • Kan ik mijn bestelling betalen met een cadeaubon?

    We krijgen vaak de vraag of onze cadeaubonnen ook online op e5mode.be te gebruiken zijn. Helaas is dat nog niet mogelijk in onze webshop, waarvoor onze oprechte excuses. Omdat wij jou graag tevreden zien, kan je vanaf nu je cadeaubon wel omruilen voor een online variant. Vraag hier je online giftcard aan en shop veilig en makkelijk je favoriete outfit op e5mode.be.

    Liever in één van onze winkels shoppen met je fysieke cadeaubon, maar nadert de vervaldatum? Of is je cadeaubon komen te vervallen gedurende de verplichte sluiting van onze winkels? Maak je hierover geen zorgen, e5 is er voor jou. Onze winkelmedewerkers zullen hier flexibel mee omgaan en je cadeaubon accepteren, zodat jij je favoriete outfit kan shoppen.

  • Betaal ik verzendkosten?

    Bezorging in een e5-winkel naar keuze is altijd gratis.

    Bestellingen bij registratie:
    Worden gratis geleverd op een adres of in een DPD afhaalpunt. Dit geldt ook voor leveringen naar onze buurlanden: Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

    Bestellingen zonder registratie:
    Voor bestellingen die zonder registratie geleverd worden op een adres of in een DPD afhaalpunt in België en onze buurlanden, betaal je € 4,99 verzendkosten.

Toon meer

Algemeen

  • Ik heb een klacht. Wat nu?

    Wij doen onze uiterste best om je goed in je vel te laten voelen. Heb je toch een klacht, dan kan je ons altijd contacteren via onze klantendienst op het e-mailadres contact@e5.be of telefonisch via het nummer +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden en samen met jou naar een oplossing zoeken voor het probleem.

    Ook kan je voor buitenrechtelijke geschillen terecht bij het Europese ODR platform. Dit internetplatform is opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen.

  • Jullie dragen het BeCommerce label. Wat betekent dat precies?

    Het BeCommerce label is het kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet in de BeLux, gebaseerd op de waarden van het Thuiswink.org waarborg. e5 respecteert naast de Belgische wetgeving ook de strenge gedragscode van Becommerce. Bij e5 shop je veilig en betrouwbaar online.

  • Ik heb een vreemde e-mail vanuit e5 mode ontvangen. Wat moet ik doen?

    Je hebt een e-mail gekregen die van e5 afkomstig lijkt te zijn? Controleer of het niet om een valse e-mail gaat:

    • We vragen je nooit om je login, wachtwoord of andere vertrouwelijke informatie per e-mail.
    • Let op het adres vanwaar de e-mail is verstuurd. e5 verstuurt enkel mails met een adres eindigend op "e5mode.be"
    • Beweeg, zonder te klikken, je muis over de link die vermeld is in de e-mail. Je ziet nu de bestemmingspagina van de link. Als deze e-mail niet naar de website van e5 verwijst, dan gaat het waarschijnlijk om een phishing e-mail.
    • Phishing e-mails bevatten vaak spelfouten en grammaticale fouten.

    Wat moet je doen als je een valse e-mail hebt ontvangen?

    1. Deel nooit je persoonlijke gegevens.

    Te laat? Heb je toch je persoonlijke gegevens gedeeld? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account.

    2.Antwoord niet op een phishing e-mail.

    Te laat? Heb je toch een frauduleuze e-mail beantwoord? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account.

    3. Klik nooit op een link in een valse e-mail.

    Te laat? Heb je toch op een link geklikt? Verander zo snel mogelijk het wachtwoord van je account & scan je computer op virussen.

    4. Verwittig ons.

    Zend de e-mails door als bijlage in een nieuwe mail (dus niet doorsturen) naar onze klantendienst of bel ons op +32 3 760 39 75.

    5. Doe aangifte via het nationale meldpunt voor misleiding, fraude & oplichting.

    Het Meldpunt is een samenwerkingsverband van de Federale Politie, de FOD Financiën, de FOD Economie, de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD), het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen en het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten.

    Het meldpunt geeft je gericht advies en nuttige contactgegevens. Indien nodig stellen de bevoegde instanties een onderzoek in.  

  • Hoe kan ik jullie contacteren?

    Onze klantendienst staat altijd voor je klaar. Je kan op werkdagen van 9u tot 17u contact met ons opnemen via het contactformulier, via e-mail (contact@e5.be) of door te bellen naar +32 3 760 39 75. Wij zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.

    Ben je op zoek naar de contactgegevens van je favoriete winkel? Zoek je winkel via de winkelzoeker, op de winkelpagina’s vind je de contact- en adresgegevens.

e5 klantenkaart

  • Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

    Je kan je klantgegevens steeds wijzigen via je online account, hiervoor moet je rechts bovenin de website inloggen. Nadat je bent ingelogd, zie je aan de linkerzijde een verwijzing naar je accountinformatie en je adresboek. Hier kan je je persoonlijke gegevens wijzigen.

     

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

    Je kan je wachtwoord wijzigen door in te loggen in je account. Het inlogscherm vind je rechtsboven op onze website. Via het tabblad accountinformatie heb je de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen. Volg hiervoor de instructies op het scherm.

    Bij vragen of problemen staat onze klantendienst altijd voor je klaar. Neem contact op via het contactformulier, via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75 (op werkdagen van 9u tot 17u). 

  • Hoe kan ik een klantenkaart van e5 ontvangen en wat zijn de voordelen?

    Als je een eerste aankoop doet in de winkel, zal de winkelmedewerkster je de mogelijkheid bieden om een klantenkaart aan te maken.
    Ben je nog geen klant bij e5 en maak je een online account? Dan wordt in onze systemen een klantenkaart aan je toegekend.

    Door klant te worden van e5 mode, ben je altijd als eerste op de hoogte van nieuwe collecties, trends en events. Bovendien profiteer je van exclusieve kortingen. Met een online account bestel je gemakkelijk, je verzendadressen worden bewaard en je hebt direct inzicht in je aankopen.

    Heb je nog een vraag over je klantgegevens en klantenkaart? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst.

  • Ik heb in de winkel een klantenkaart ontvangen. Worden mijn online aankopen op deze kaart geregistreerd?

    Ja, wanneer je in de winkel een klantenkaart hebt ontvangen, ben je geregistreerd als e5 klant in ons systeem. Bij het aanmaken van een online account, controleren wij of je gegevens bij ons bekend zijn en koppelen wij je gegevens aan je bestaande klantenkaart. Zowel alle online aankopen als aankopen in je e5-winkel worden op je persoonlijke klantenkaart geregistreerd.

Toon meer

Bestellen

  • Kan ik een online bestelling plaatsen met levering in het buitenland?

    Ja, wij versturen onze bestellingen ook naar onze buurlanden: Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.
    Je kan het gewenste adres invoeren tijdens het bestelproces.

    Voor levering naar het buitenland hanteren wij dezelfde verzendkosten als voor een levering in België: gratis verzending naar je thuis of in een DPD afhaalpunt naar keuze bij registratie.
    Retourneren is altijd gratis.

  • Hoe plaats ik een online bestelling?

    Geen ervaring met online shoppen? Om het jou zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben we een stappenplan uitgeschreven zodat jij moeiteloos een bestelling kan plaatsen. Het stappenplan lees je hier.

    Heb je toch nog problemen met het plaatsen van je bestelling? Twijfel niet en contacteer onze klantendienst bij vragen of problemen.

  • Kan ik telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

    Het is momenteel niet mogelijk om telefonisch of via e-mail een bestelling te plaatsen. Als er vragen of problemen zijn tijdens het online bestelproces, staat onze klantendienst altijd voor je klaar om te helpen.

  • Kan ik een bestelling plaatsen met mijn smartphone of tablet?

    Ja, dat kan! De lay-out van onze website past zich automatisch aan aan je scherm. Het bestelproces verloopt zoals het bestellen via een desktopcomputer.
    Betalingen kunnen eenvoudig gebeuren zonder kaartlezer via de Bancontact-app of via Paypal.

    Problemen of vragen? Je kan altijd contact opnemen met onze klantendienst.

Toon meer

Betalen

  • Zijn alle prijzen inclusief btw?

    Ja, alle prijzen in de webshop zijn in euro en inclusief 21% btw.

  • Hoe weet ik dat mijn betaling goed is ontvangen?

    Na het betalen van je bestelling krijg je een pagina te zien met de bevestiging van je order en je ordernummer.
    Je krijgt ook een orderbevestiging via e-mail toegestuurd en zal op de hoogte worden gehouden van de orderstatus.

    Heb je geen e-mail gekregen?

    • Kijk je e-mailadres even na in je account. Misschien staat er een tikfout in.
    • Kijk bij je ongewenste mails. Misschien is je mail daar terechtgekomen.
    • Contacteer ons, dan kijken wij voor jou na of je bestelling gelukt is.
  • Kan ik een factuur krijgen van mijn online bestelling?

    Wij kunnen een factuur opmaken voor je bestelling.
    Bezorg ons de firmanaam, het adres en het BTW-nummer via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75 met vermelding van het nummer van je bestelling.

  • Hoe betaal ik mijn online bestelling?

    Je kan je online bestelling betalen met:

    Bancontact / Mister Cash
    Bancontact / Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België. Je kan met Mister Cash direct je aankopen betalen in je eigen vertrouwde bankomgeving. Als je de betaling wil uitvoeren met je Bancontactkaart heb je een kaartlezer nodig. 

    Of gebruik eenvoudig de Bancontact-app zonder kaartlezer.

    Kredietkaart: Visa, MasterCard, American Express
    Je kan gemakkelijk en veilig betalen via kredietkaarten van Visa, MasterCard of American Express. Alle MultiSafepay-creditcardtransacties worden uitgevoerd met ondersteuning van het 3D Secure-programma. Met de 3D Secure code, een code die alleen jij als eigenaar van de kaart weet, ben je nog beter beschermd tegen fraude en gegarandeerd van een veilige betaling. 

    Daarnaast zijn je aankopen met een kredietkaart ook verzekerd in het geval er iets fout mocht gaan met je bestelling.

    PayPal
    Om deze betaalmethode te gebruiken heb je een PayPal-account nodig. Eens je een Paypal-account hebt, kan je met je e-mailadres en wachtwoord eenvoudig en snel de betaling uitvoeren zonder dat je een kaartlezer nodig hebt.

    iDeal
    iDeal is de populairste online betaalmethode waarmee onze Nederlandse klanten snel en veilig kunnen betalen via hun eigen vertrouwde bank.

Toon meer

Verzending en levering

  • Waar vind ik een DPD afhaalpunt?

    DPD heeft een uitgebreid netwerk van Pickup Parcelshops in de Benelux, Frankrijk en Duitsland.
    Je vindt altijd een parcelshop dichtbij jou in de buurt.

    Als je tijdens je bestelling kiest voor levering in een DPD afhaalpunt, worden de beschikbare afhaalpunten in de buurt van je adres op een kaart getoond. Je kan hier tevens het adres en de openingsuren van de afhaalpunten terugvinden.

    Via de website van DPD kan je ook altijd alle informatie terugvinden over parcelshops in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn factuuradres laten leveren?

    Jazeker. Maak het je gemakkelijk en maak in je account verschillende leveradressen aan.
    Tijdens je bestelling kies je dan snel op welk adres je pakket geleverd moet worden.
    Een extra adres kan bijvoorbeeld zijn: je werkadres, adres van je buren, familie of vrienden.

    Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een ander leveradres in te voeren.

  • Wanneer ontvang ik mijn webshop bestelling of kan ik mijn bestelling ophalen?

    Wij hanteren een levertijd van 2 tot 4 werkdagen na ontvangst van jouw bestelling.
    Wij leveren op weekdagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.

    Als je hebt gekozen voor levering in een e5-winkel, word je door ons per e-mail geïnformeerd wanneer het pakket voor je klaar ligt in de winkel.

    Als je hebt gekozen voor levering op een adres of in een DPD Pickup parcelshop, informeren wij je per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten. In deze verzendbevestiging vind je een track en trace link waarmee je je pakket kunt volgen. Je wordt ook via e-mail op de hoogte gebracht door DPD over de bezorging van je pakket.

  • Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

    Het is momenteel niet mogelijk om tijdens het plaatsen van je bestelling een bezorgdatum te kiezen.
    Wij streven ernaar dat je pakket binnen 2 tot 4 werkdagen na ontvangst wordt bezorgd.

    Uiteraard vinden wij een gebruiksvriendelijke bezorging op een voor jou passend moment belangrijk.
    Daarom stuurt DPD een e-mailbericht een dag voordat je pakket zal worden bezorgd.
    Je hebt dan nog de mogelijkheid om je levering aan te passen. Hoe je deze wijzigingen moet doorgeven vind je terug in de e-mail van DPD.

    De volgende aanpassingen zijn mogelijk:

    • Kies een nieuwe leverdatum
    • Laat je pakket op een ander adres leveren (bijvoorbeeld op kantoor in plaats van thuis)
    • Laat je pakket in een DPD afhaalpunt leveren
    • Geef toestemming aan de chauffeur om je pakket op een veilige plaats neer te zetten (bijv. onder de carport bij de buren)

    Op de ochtend van de levering word je door DPD via e-mail geïnformeerd over het tijdstip van levering.
    De leveringsvensters zijn tot op 1 uur nauwkeurig.

Toon meer

Ruilen en retourneren

  • Hoe retourneer ik mijn online bestelling via de webshop vanuit België?

    Indien je bestelling niet voldoet aan je verwachtingen, kan je deze binnen 30 dagen na ontvangst volledig kosteloos via een DPD afhaalpunt naar ons terugsturen.

    Dat werkt op de volgende manier:

    • Kondig je retourzending hier aan via onze website.
    • Vul de retourbon in en voeg de bon toe aan het pakket dat je terugstuurt.
    • Plak het retouretiket, dat bijgesloten zit bij je pakket, op je retourpakket over het verzendlabel.
    • Geef het pakket vervolgens af in een DPD Pickup Parcelshop naar keuze in BelgiëNederlandLuxemburgFrankrijk of Duitsland.
    • Zodra wij je retourpakket in ons magazijn hebben ontvangen, volgt zo spoedig mogelijk de terugbetaling. Hiervan zal je een bevestiging per e-mail ontvangen.

    De terugzending via een DPD afhaalpunt is volledig gratis. Indien de terugzending via een andere wijze gebeurt, is dit op eigen kosten. 

  • Hoe ruil of retourneer ik mijn online bestelling vanuit het buitenland?

    Indien je bestelling niet voldoet aan je verwachtingen, kan je deze binnen 30 dagen na ontvangst volledig kosteloos via een DPD afhaalpunt naar ons terugsturen in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg of Duitsland.

    Dat werkt op de volgende manier:

    • Kondig je retourzending hier aan via onze website.
    • Vul de retourbon in en voeg de bon toe aan het pakket dat je terugstuurt.
    • Plak het retouretiket, dat bijgesloten zit bij je pakket, op je retourpakket over het verzendlabel.
    • Geef het pakket vervolgens af in een DPD Pickup Parcelshop naar keuze.
    • Zodra wij je retourpakket in ons magazijn hebben ontvangen, volgt zo spoedig mogelijk de terugbetaling. Hiervan zal je een bevestiging per e-mail ontvangen.
    • Wens je een ander artikel te ontvangen? In de tussentijd plaats je een nieuwe bestelling.

    De terugzending via een DPD afhaalpunt is volledig gratis. Indien de terugzending via een andere wijze gebeurt, is dit op eigen kosten. 

  • Wanneer en hoe gebeurt de terugbetaling van mijn retour via de webshop?

    Wij zullen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen, alle geretourneerde aankopen terugbetalen, mits de artikelen ongedragen en onbeschadigd zijn en de prijskaartjes nog aangehecht zijn.

    Op het moment dat wij je retour ontvangen en verwerkt hebben zal je van ons een e-mail ontvangen met een overzicht van de geretourneerde artikelen.
    De terugbetaling zal gebeuren via dezelfde betaalmethode waarmee je de bestelling hebt betaald.

    Het totale retourbedrag wordt verrekend op basis van de eenheidsprijs van de retourartikelen.
    Tijdens de solden of een ander actiemoment is de eenheidsprijs de gereduceerde prijs.
    Wanneer je een korting genoot bij de bestelling, zal deze korting ook mee verrekend worden bij het retourbedrag. 

    Bij een volledige retour wordt de verzendkost (indien van toepassing) ook terugbetaald.
    Bij een gedeeltelijke retour niet, aangezien je een deel van je bestelling gehouden hebt.

  • Herroepingsrecht & herroepingsformulier

    Je hebt het recht om binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling, van je koop op afstand af te zien. Herroepen van een order kan je doen door gebruik te maken van het herroepingsformulier op onze website.

Toon meer

Online reserveren

  • Kan ik een product in de winkel reserveren?

    Nee, de check & reserve functionaliteit is momenteel helaas niet beschikbaar. Je kan je favoriete artikelen wel online bestellen en afhalen in je favoriete e5-winkel.

Productinformatie

  • Worden alle getoonde artikelen en merken op de webshop, ook in alle e5-winkels verkocht?

    Via onze webshop vind je een ruim aanbod van de artikelen die ook in de winkels te koop zijn. Het assortiment kan wel verschillen per e5-winkel en de webshop.

    Op de winkelpagina's van onze website kan je het merkenassortiment per winkel terugvinden. Ook kan je via de webshop de winkelvoorraad per product raadplegen. Zo heb je direct zicht waar je favoriete product beschikbaar is.Als je zeker wil zijn dat het product nog voor je beschikbaar is in de winkel, reserveer het dan direct online, gratis en zonder aankoopverplichting.

    Indien een product niet beschikbaar is in je favoriete winkel, kan de winkel het product voor je proberen bestellen.

    Uiteraard kan je ook eenvoudig en snel bestellen via de webshop en laten leveren waar je wil. In het assortiment van de webshop zitten er soms artikelen die niet via de winkel verkrijgbaar zijn. Dit wordt dan bij het artikel aangegeven via het label “exclusief online”.

    Je vindt het artikel, maar je maat staat er niet meer bij? Dan is deze maat uitverkocht, zowel online als in de winkel.

    Heb je een artikel in de winkel gezien, maar zie je het niet online? Laat ons dit gerust weten en wij kijken het voor jou na.

  • Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?

    Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Wij vinden het belangrijk om kleding van hoge kwaliteit te leveren. 

    Als een artikel helaas toch niet voldoet aan jouw verwachtingen, kan je het artikel terugbrengen naar een e5-winkel. Indien mogelijk met kassaticket of retourbon in geval van een aankoop via de webshop. De verkoopster bekijkt samen met jou de klacht en zorgt voor de verdere afhandeling.

    Als wij ondanks intensieve controle helaas een kwaliteitsprobleem constateren, zullen wij al onze klanten hierover informeren. Je ontvangt dan een brief en hebt altijd de mogelijkheid om het artikel te retourneren in een e5-winkel naar keuze.

    Heb je hier nog vragen over, dan kan je altijd contact opnemen met onze klantendienst.
    Stel je vraag via ons contactformulier, bel naar +32 3 760 39 75 of mail naar contact@e5.be

  • Zijn alle prijzen inclusief btw?

    Ja, alle prijzen in de webshop zijn in euro en inclusief 21% btw.

  • Zijn alle producten in de webshop op voorraad?

    Ja, alle producten die in onze webshop besteld kunnen worden, zijn op voorraad*. Het kan gebeuren dat een maat uitverkocht is, in dat geval kan je de maat niet selecteren en bestellen.

    * behalve uitzonderlijke fouten

Toon meer

MyStyle service

  • Wie is mijn Personal Shopper?

    Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers je zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarom zijn onze Personal Shoppers speciaal opgeleid voor de MyStyle service. Onze Personal Shoppers zijn enthousiast, behulpzaam, hebben een passie voor mode en kennen de collectie door en door.

    Er is veel aandacht geschonken aan de opleiding van onze Personal Shoppers, zodat zij je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn, kunnen adviseren en ondersteunen bij het winkelen.

  • Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen van mijn MyStyle aanvraag?

    Kijk dan even bij je ongewenste e-mail. Het is mogelijk dat de e-mailbevestiging bij je ongewenste e-mails terecht is gekomen.

    Als dat niet het geval is, kan je de winkel of onze klantendienst contacteren, dan kijken wij voor jou of je aanvraag correct is doorgekomen.  

  • Kan ik mijn MyStyle afspraak wijzigen?

    Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met de winkel waar je een afspraak hebt gemaakt of contacteer onze klantendienst.

    Wij zullen je bestaande afspraak annuleren en een nieuwe afspraak voor je inplannen.

  • Kan ik een gemaakte MyStyle afspraak annuleren?

    Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met de winkel of contacteer onze klantendienst via contact@e5.be of bel naar +32 3 760 39 75

Toon meer